Köpvillkor
Dessa köpvillkor gäller om inte svensk lag eller annan tillämplig lagstiftning föreskriver villkor som står i konflikt med dessa köpvillkor.
Företaget
Servezone är en del av Servezone AB, organisationsnummer: 559489-9733.
Adress: Korsövägen 6, 182 49 Enebyberg
E-post: kundservice@servezone.se
Vi innehar F-skattebevis.
Fraktkostnad
För aktuell fraktkostnad, se kassan vid utcheckning.
Betalningsvillkor
Kortbetalning
På Servezone accepterar vi betalningar med VISA och MasterCard. Inga extra kostnader tillkommer. Vid betalningen anger du kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden som finns på baksidan av kortet.
Qliro
Qliro är Servezones betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q* Servezone vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt Servezone
Leveransvillkor
Leverans
Leverans sker från vårt lager direkt till den leveransadress du angav vid beställningen. För lägenheter levereras produkterna till porten, och för villor till tomtgränsen. Servezone förbehåller sig rätten att välja speditör för samtliga leveranser. Det är ditt ansvar som köpare att säkerställa att leveransadressen är korrekt och att vara tillgänglig vid leveranstillfället. Risken för varan övergår till köparen vid mottagandet.
Transportskador
Vid mottagandet ska du tillsammans med transportören kontrollera förpackningen och rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln. Skador bör dokumenteras med foto för att underlätta en eventuell reklamation.
Leveranshinder
Om leveransen hindras på grund av felaktiga uppgifter om leveransadress eller kontaktuppgifter, såsom e-postadress eller mobilnummer för avisering, debiteras du en avgift. Kontrollera därför att alla uppgifter är korrekta innan du slutför ditt köp. Om du inte kan ta emot leveransen vid den avtalade tiden måste du snarast meddela fraktbolaget för att boka om leveransen. Om detta inte sker, eller om leveransen hindras av andra orsaker, kan du debiteras en avgift motsvarande fraktbolagets taxa.
Outlöst gods
Om en försändelse inte hämtas ut inom 7 kalenderdagar hos postombudet, returneras den till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera faktisk returfrakt samt en avgift på 195 kr för outlöst gods. Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter följa våra anvisningar för retur.
Retur och Öppet Köp
Öppet Köp/Returer
Du har full bytes- eller returrätt inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Om du vill ångra ditt köp, vänligen kontakta oss via e-post på kundservice@servezone.se.
Som konsument har du rätt att undersöka varan för att bedöma dess funktion och egenskaper. Du kan exempelvis ta ur kläder eller skor ur förpackningen och prova dem försiktigt. Tänk på att vid en retur måste varan vara i nyskick, så att den kan säljas vidare till en annan kund.
Om du använder varan på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att undersöka den, har Servezone rätt att göra ett skäligt avdrag för värdeminskning, i enlighet med lagen om distansavtal.
Returavgifter
Vid returer tas följande avgifter ut:
- Leveranser till utlämningsställe: Returfrakt 99 kr.
- Övriga leveranser: Den faktiska returfrakten (kan uppgå till 1000 kr).
Samtliga priser inkluderar moms.
Returnerade varor måste vara oanvända och i originalemballage för att full återbetalning ska ske. Öppet köp gäller inte för specialbeställda varor, uppsträngade racketar enligt specifika önskemål, eller reservdelar.